Hvad skal du have styr på som virksomhedsejer?

Hvad skal du have styr på som virksomhedsejer?

Annonce

Hos GDPR-Mærket går vi selvfølgelig meget op i, hvordan GDPR-reglerne påvirker vores hverdag. Hvis du ejer en virksomhed, ved du måske allerede, hvordan GDPR skal inkorporeres i jeres måde at håndtere jeres virksomheds data på. Men udover GDPR er der også en lang række ting, som der skal holdes styr på, når du er ny i branchen.

Økonomien skal være i orden

Det kræver tid og penge at være virksomhedsejer, og derfor skal der især være styr på sidstnævnte. Du har f.eks. brug for en startkapital til at kunne starte virksomheden, og derfor er det en god idé at lave et budget. Det er i hvert fald nødvendigt at lave lidt forarbejde, så du ikke pludselig kommer til at sidde med håret i postkassen.

Husk dine forsikringer

Når du starter virksomhed, må du ikke glemme dine forsikringer. Der er nogle forsikringer, som er lovpligtige f.eks. arbejdsskadeforsikring og motoransvarsforsikring, hvis din virksomhed skal have bil. Derudover er der forsikringer som produktansvarsforsikring, kaskoforsikring osv., men sørg for at sætte dig ind i hvilke forsikringer, din virksomhed skal have.

At eje bil

Som virksomhedsejer er det næsten altid nødvendigt at have en bil, så man kan komme hurtigt fra A til B. En af mulighederne er at lease en bil. I løbet af de seneste år ser man flere og flere som leaser biler, da det kan gøres utroligt nemt. Der findes to former for leasing, hvor vi vil fortælle om operational leasing. Ved operationel leasing er alle omkostninger inkluderet. Det vil sige alt fra service til forsikring. Så i virkeligheden er der ikke meget, du skal bekymre dig om der. Det eneste, du skal gøre, er at betale en engangsydelse, når du får bilen og så en månedlig ydelse, for at du kan lease bilen. Hvis du vil lease en ny bil efter din endte leasingperiode eller ikke ønsker at beholde den, er der mulighed for begge dele. Det er altså en nem måde at lease bil uden mange forpligtelser.

Navn, logo og hjemmeside

Det er måske noget af det sidste, du gør, men I skal selvfølgelig have et navn til virksomheden samt et logo og en hjemmeside. Virksomhedens navn afhænger selvfølgelig af, hvad der bliver solgt. Men et godt råd er, at logoet skal passe godt til navnet. Hvis man får andre associationer end til virksomhedens navn, når man ser logoet, skal I nok overveje, om I skal ændre det.

En hjemmeside er også super vigtig i vores moderne verden. Der findes mange hjemmesider, hvor man kan få lavet en side og domæne til billige penge, og hvor det stadig ser professionelt ud.

GDPR-Mærket

GDPR-Mærket er et tilbud til hjemmesider, som gerne vil vise deres besøgende at de går op i GDPR.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *